Babaváró blog

Babaváró blog

Mennyi az annyi?

2017. február 02. - Blindscream

Most, hogy már egy ideje terhes vagyok, kezdek szembesülni a dolog prózai, adatokkal és bürokráciával teli oldalával is. Úgy gondolom, ez is megér egy misét, úgyhogy legyen ez a következő téma. 

Ennyi papírom még nincs, de már alakul... 

  Január közepén elcsattogtam Illékony doktor úrhoz. Azért hívom így, mert bár nagyon profi, minden alkalommal kb. 5 percet hajlandó velem konzultálni, és mire eszembe jutna még valami fontos, már el is tűnt. Szóval Dr. Illékony megnézett, megmérte a babámat, mutatta, hogy már van keze meg lába, sőt a kezével kalimpál is. Ez újdonság volt, mert  eddig csak kis foltok voltak, amikbe megpróbáltam beleképzelni a porontyot, de most már tényleg olyan, mint amiből egyszer csak lesz valaki. Ezek után utamra bocsátott egy kupac papírral, és azzal, hogy egy hónap múlva találkozunk, és hogy a 12. hét környékén el kell majd mennem kombinált vizsgálatra, akármi legyen is az. Hát jó.

Ez nem az enyém, de olyan... 

Utána a hétvégén volt valami barnás folyásom, amitől kissé megrémültem, mert okos Internetes kommentek alapján  ebből akár vetélés is lehet, de Dr. Illékony csakis csütörtök délutánonként elérhető, számot meg nem adott, ezért aztán elcsattogtam A Nagy és Bürokratikus Kórházba, ahová tartozhatom, hogy kivizsgáljanak. Itt röpke másfél órás sorban ülés után, (miközben vadul irigykedtem a már 7-8 hónapos kismamák pocakméretére, és halkan imádkoztam nehogy gond legyen) bekerültem, megvizsgált egy viszonylag kedves, és kb. 25 éves doki, ő is megmérte a babámat, megnyugtatott, hogy minden rendben van, és szintén utamra engedett. 

Nézem otthon a két leletet: Dr. Illékony szerint az utolsó menszesztől számítva 7 hetes terhes vagyok, és a baba 4,5 cm, Dr Ifjonc pedig 5 nappal később vizsgált, nála a baba csak 3,7 cm, és odaírta a 10 hetet, mert én meg azt számoltam. Na itt vesztettem el a fonalat, hogy most akkor hány hetes vagyok, mekkora a baba, és úgy egyáltalán... És normál esetben nem is érdekelt volna, lényeg, hogy egészséges, de mit csináljak akkor ezzel a kombinált vizsgálattal?

Most akkor áfonya vagy lime... vagy? 


Végső elkeseredésemben felhívtam szegény védőnőmet, hátha tud tanácsot adni. A feneség az a dologban, hogy még élőben nem találkoztunk, csak időpontom volt hozzá a következő hétre, szóval nem tudom mit gondolhat most rólam, de átérezte a pánikom súlyát, megnyugtatott, de közölte, hogy a menszesztől számított mérés az aduász, szóval akkor biztos később történt a dolog, mint amire én emlékszem. De azt tanácsolta, mindenképp menjek el az orvosomhoz, vagy egy másik nőgyógyászhoz, mert ezt a kérdést záros határidőn belül tisztázni kell. 


Help! I need somebody!

Másik nőgyógyász kapcsán felhívtam az unokatesómat. Egy évvel idősebb nálam, de ő az ősanya típus, négy gyerekkel, és hihetetlen nyugalommal. Gondoltam ennyi gyerek után csak tud egy jó nőgyógyászt, majd akkor átigazolok oda.
- Ó, van egy remek nőgyógyászom! Kedves,vérprofi, és az összes gyereket nála szültem! - felelte. De kiderült, hogy a vérprofi és kedves nőgyógyász az, akihez a kezdetektől járok: Mr. Illékony. Szóval a kör bezárult.

Lehet, hogy varázslatos, csak én nem vagyok elég dörzsölt? :-)

Ezek után éjszaka felkeltem, és elkezdtem azon agonizálni, lehet-e, hogy Illékonynak igaza van, és tényleg csak 7 hetes terhes vagyok... de nem, valószínűleg az keverte meg, hogy miután terhes lettem, még egyszer megjött, (nehogy már pont nálam jöjjön be a papírforma) és attól számítja a dolgokat.

Másnap rábuktam az Internetre, és ezúttal sikerült megszereznem Dr. Illékony mobilszámát, akiről kiderült, hogy állandóan tévés interjúkat ad, szóval biztos valami nagyágyú. Így aztán érthető, hogy nagyon elfoglalt. Felhívtam, hogy akkor mennyi az annyi, ő pedig azt mondta hívjam fel a kombinált vizsgálatos helyet, mondjam be nekik a méreteket, amiket mért, és akkor ők majd megmondják a frankót. 

Ezek után felhívtam őket, mondtam, hogy szerintem 11 hetes vagyok, a leletem szerint hét, és az orvosom azt mérte január közepén, hogy a baba 4,5 cm. Mire a kedves hang a telefonban elkezdett riadozni, hogy
- Te jó ég, ha január közepén már 4,5 cm volt, akkor maga legalább 13 hetes! Azonnal el kell jönnie a kombinált vizsgálatra még a héten! - Aztán megnyugtatott, hogy majd ők is megmérik a babát, és akkor ki fog derülni mennyi az annyi.

Én pedig beláttam, hogy ez az a pont, ahol el kell engednem a dolgot. A babám valahol 7 és 13 hét között van valahol, valamikor augusztus környékén fog születni, és ami biztos, az egy végleges talán Geszti szavaival élve.

De legalább jól van, egészséges, és már csak azt kell megoldanom, hogy fogok elmenni mindenre, mikor valamiért a terhesekkel foglalkozó összes védőnő, orvos, és más egészségügyi csoport meg van róla győződve, hogy az ideális időpont a kezelésekre csakis reggel 9 és délután 1 között lehetséges, és lehetőleg azokon a napokon, mikor nekem a legtöbb órám van. De ez már egy másik történet.  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mamamacs.blog.hu/api/trackback/id/tr5312176064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása